ח"כ מעוז מסביר: אלו הסיבות בגללן אנו נלחמים ברפורמת הכשרות

איתי גדסי No Comments on ח"כ מעוז מסביר: אלו הסיבות בגללן אנו נלחמים ברפורמת הכשרות

ח"כ אבי מעוז קרא במליאת הכנסת להעביר מן העולם את רפורמת הכשרות. לדבריו של מעוז, רפורמת הכשרות תוביל לנזקים משמעותיים לכשרות במרחב הציבורי

צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז דיבר במליאת הכנסת על הנזקים הרבים אליהם תוביל רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא. מעוז סיפר תחילה על תגובתם של גדולי ישראל כלפי רב שהקים שחיטה עצמאית וכשרות פרטית בעיר כשמרן הרב קוק זצ"ל כיהן כרבה של יפו והמושבות בשת תרס"ט. "חרדה אחזתנו משמועה רעה כזאת שתהא תורתינו הקדושה להפקירא ומורי הוראה למרמס", כתבו במכתב לציבור. "אשר זה מעשה רשע, ועל זה נאמר 'ארור משיג גבול רעהו'. אסור לכל בר ישראל לסמוך הוראתו, והוראתו שיורה פגול ייחשב. והננו מזהירים לאחינו יראי ד' כי ישמרו לנפשותיהם לבלי הכשל ח"ו וכו', וירחיקו את עצמם ממסיגי גבול".

"מה שהחל השבוע", אמר מעוז, "זהו ערעור חמור של מעמד הרבנים המקומיים ברחבי ישראל, כאשר מאפשרים לרבנים אחרים להשיג את גבולם. אבל לא רק פגיעה עקרונית במעמד הרבנות יש כאן, פגיעה שמתאימה למגמותיהם של מובילי הרפורמה, אלא גם פגיעה מעשית ברמת הכשרות במדינת ישראל".

"במדינת ישראל, בה עד כה לא היה ניתן לקבל כשרות כלשהי ללא כשרות הרבנות המקומית", אמר מעוז, "לבעל העסק הייתה מוטיבציה להיזהר מלעבור על נהלי הכשרות, מחשש שהתעודה תילקח ממנו. אולם כעת נשמט כל הבסיס הזה, כאשר היכולת של משגיח מטעם רבנות מקומית לדרוש דרישות כשרותיות כלשהן נפגעת, היות ואם הדרישות לא ימצאו חן בעיני בעל העסק, הוא יוכל פשוט לפנות לרבנות אחרת שתיתן לו את הכשרות, דבר שיוביל בהכרח להורדת רמת הכשרות בישראל.

לסיום אמר מעוז: "את הרפורמה הזאת צריך להעביר מהעולם ומהר לפני שתביא לנזקים משמעותיים לכשרות במרחב הציבורי. את הממשלה הזאת צריך להעביר מן העולם ומהר כי היא כבר גורמת לנזקים משמעותיים לזהות היהודית של מדינת ישראל".



0 תגובות